20 Mayıs 2011 Cuma

Beni, gördüklerim olgunlaştırdı..

Resim

Beni, gördüklerim olgunlaştırdı



On yıl önce Samanyolu ekranlarından çıkmıştı Anadolu yolculuğuna. Ardından motoruyla dolaştı yurdun köşe bucağını.

Bir dönem TRT ekranlarından izlediğimiz Maceracı, şimdilerde 'yuvam' dediği Samanyolu'nda gezilerine tam yol devam ediyor. Yıllar önce gittiği yerlerdeki değişimlere tanık olan program sunucusu Murat Yeni, aslında esas değişimi kendisi yaşıyor. "Ben eski ben değilim, olgunlaştım." diyen Yeni, bunun sebebini ise bakın nasıl açıklıyor: "Beni yollar ve insanlar olgunlaştırdı. Gördüğüm nur yüzlü Anadolu insanları olgunlaştırdı." Programın altın çağını yaşadığını da söyleyen Yeni, "Akış ve format da zamanla değişti. Eskisi gibi 'vay analarım, vay bacılarım...' yok artık. Karşılarında olgunlaşmış 36 yaşında biri var." Yıllar geçse de Maceracı'ya gerek seyircinin gerekse de Anadolu insanının ilgisi hep diri kaldı. İnsanların 'evladı' gibi gördüğü Yeni, bu durumu sadece 'şaşkınım' kelimesiyle açıklıyor.

Türkiye'nin dört bir yanını karış karış gezen Maceracı'nın yolu bu hafta Erzincan'a düşüyor. Maceralarla dolu Anadolu turunda bu hafta Erzincan, ilginç görüntülerle ekrana geliyor. Yeni, Erzincan'ın yöresel tatlarını test ediyor ve lezzet şölenine şahit oluyor. Ünü Türkiye sınırlarını aşmış meşhur Erzincan tulum peynirinin yapımına tanık olan Murat Yeni, tüm incelikleri sırasıyla öğreniyor. Ardından ziyaret ettiği Kemah ilçesinde doğal tuzun nasıl elde edildiğini ve hangi hastalıkların tedavisinde kullanıldığını araştırıyor. Geleneksel eğlencelere katılmayı ihmal etmeyen sunucu dinlediği uzun havalarla hayli duygulanıyor. Bunlarla bitmiyor Erzincan gezisi. Komik görüntülere sahne olan gelin kaynana yarışları, Girlevik Şelalesi'nin muhteşem görüntüleri, bölge halkıyla gerçekleştirilen neşeli sohbetler de programda ekrana gelecek ayrıntılardan bazıları.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder